Köpvillkor

Allmänna villkor
För att genomföra en beställning måste du som kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmans medgivande.

Leverans/Frakt
Beställningar skickas för närvarande inom en till tre vardagar.
Om vi är ute på mässa eller marknad kan det ta några dagar extra innan din beställning hanteras.

Alla leveranser sker i första hand med DHL och levereras till närmaste DHL Service point.

Fraktkostnad på order upp till 800 kr är 49 kr.
För alla order över 800 kr kan man välja fri frakt.
OBS!!!
För att ta del av erbjudandet måste du själv kryssa för ”Fri frakt” i kassan när du handlat för över 8oo kr.


Vi levererar för närvarande endast inom Sverige.

Ångerrätt
Vi följer lagen om distansavtal, vilket innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt på beställda varor utan att ange någon anledning. Artiklarna ska returneras till oss väl emballerade i oskadat skick, vi förbehåller oss rätten att dra av en summa på återbetalningen om varan skadats, hanterats i onödig utsträckning (t.ex. om en tidning bär tydliga tecken av att ha blivit läst) eller om något skulle saknas. Kunden står själv för returkostnaden.
Kontakta oss på info@seriemagasinet.se innan du skickar tillbaka något för att få instruktioner om hur du går till väga för att returnera artiklarna. Dina pengar återbetalas så snart som möjligt efter att vi återfått varan.
Tänk på att ångerrätten enligt lag ej gäller för lösnummer av en tidning.

Priser/Betalning
Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms med 6% på alla serier och 25% på övriga artiklar.

Gällande betalningsalternativ är kort, swish eller bankgiro.

Reklamation
Vid reklamationer så tillämpar vi Konsumentköpslagen, vilket innebär att vi byter ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Om någon av de varor du köpt är defekt eller felaktig vill vi att du kontaktar oss på info@seriemagasinet.se så snart som möjligt så får du instruktioner om hur du går till väga för att returnera artiklarna. Tänk på att det är ditt ansvar som kund att varan emballeras väl så att skador inte kan uppstå vid returfrakten. Är det något fel på varan står vi givetvis för returfraktkostnaden, vi betalar även frakten på det felfria exemplar som du får i ersättning. Kan vi inte leverera en ny vara, om det till exempel är slut på lagret, återbetalar vi naturligtvis hela beloppet för produkten samt dina fraktkostnader.
Tänk på att inte lösa ut paket med synliga skador som kan ha påverkat innehållet. Gör i så fall en reklamation till DHL direkt på utlämningsstället. Hör även av dig till oss snarast för att informera om reklamationen.

Outlösta paket
Om du av någon anledning inte löser ut ditt paket får du betala kostnaden för returfrakten och, om du vill att vi ska skicka försändelsen igen, även ny frakt.